آخرین وضعیت خراسان رضوی در روز پس از سیل | امدادرسانی به ۴۸۶ نفر

آخرین وضعیت خراسان رضوی در روز پس از سیل | امدادرسانی به ۴۸۶ نفر

به گزارش همشهری آنلاین بابک محمودی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌به دنبال ورود سامانه بارشی و وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق غرب و شمال استان خراسان رضوی

به گزارش همشهری آنلاین بابک محمودی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌به دنبال ورود سامانه بارشی و وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق غرب و شمال استان خراسان رضوی نیروهای عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند و از ۴۸ ساعت گذشته تاکنون به ۴۸۶نفر آسیب دیده در شهرستان‌های این استان امداد رسانی کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۹۴ باب منزل مسکونی عملیات تخلیه آب انجام شد، گفت: عملیات تخلیه آب از ۵۰ منزل در روستای بیاس‌آباد خواف، ۹ منزل در روستای بوژمهران نیشابور، در ۱۰ منزل روستای یکه‌باغ درگز، ۲۰منزل در روستاهای فرده و حسن‌آباد و پنج منزل در شهر بینالود انجام شده است. همچنین عملیات تخلیه آب زیر پل انقلاب مشهد با حضور ۷ تیم جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی در حال انجام است.

محمودی با بیان اینکه هشت نفر از متاثرین سیل نیز اسکان اضطراری داده شدند، گفت: نیروهای عملیاتی هلال احمر شش نفر را هم به مناطق امن منتقل کردند، همچنین ۲۰ دستگاه موتور پمپ و لجن کش بهمراه قایق جیمنی به کارگیری شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادرسانی در برخی از مناطق سیل‌زده خراسان رضوی ادامه داد، گفت: جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی نیز در حال انجام است.

به گفته محمودی تعداد ۳۷ تیم عملیاتی متشکل از ۱۱۹ امدادگر و نجاتگر با توان لجستیکی ۲۲ خودرو کمک‌دار، خودروی ارتباطات به جهت ارسال سریع اطلاعت مناطق سیل زده به سازمان امداد و نجات، بکارگیری شده است.